Jak założyć
działalność gospodarczą?

krok I

Wybierz formę prawną działalności gospodarczej

Zaczynamy od pierwszego kroku, by Twoja firma zaczęła istnieć. W zależności od rodzaju działalności, którą zakładasz będziesz musiał zdecydować o jej formie prawnej.

Wspierając się doświadczonym Biurem Rachunkowym możesz poznać wszystkie możliwości wyboru, ich zalety i wady.

Forma prawna firmy ma ogromny wpływ na koszty jej założenia, dalszego prowadzenia, czas oczekiwania na rejestrację, wysokość opodatkowania i składki ZUS, a także na to, czy będziesz ponosił odpowiedzialność osobistą za zobowiązania firmy. Jednoosobowa działalność, a może Spółka?

Jak nazwać firmę

Wybierz dla swojej firmy odpowiednia nazwę – oryginalną i oddającą charakter twojej działalności. Pamiętaj, że nie masz całkowitej dobrowolności w wyborze nazwy.

krok II

krok III

Wybierz formę opodatkowania firmy

W trzecim kroku musisz wybrać formę opodatkowania firmy. Dowiedz się, która forma będzie najodpowiedniejsza dla Twojej działalności i jaką stawką podatkową będziesz rozliczał dochód. Być może po dokonaniu wyboru, będą przysługiwać Ci jakieś ulgi podatkowe?

Wybór opodatkowania działalności jest uzależniony od rodzaju biznesu, wielkości prognozowanych przychodów

Masz do wyboru opodatkowanie PIT, CIT, Ryczałt.

Zakładasz własną firmę - wybierz kody PKD

Zakładając firmę musisz określić rodzaj działalności gospodarczej, jaką zamierzasz prowadzić. Musisz sklasyfikować swój rodzaj działalności zgodnie z kodami PKD. Jest to bardzo ważne, ponieważ nie możesz wystawić faktury z tytułu działalności, której wcześniej nie zadeklarowałeś.

krok IV

krok V

Wybierz dobre biuro rachunkowe

Niezależnie od formy prawnej prowadzonej działalności każdy przedsiębiorca jest zobowiązany prowadzić księgi rachunkowe.

Księgowość możesz prowadzić samodzielnie jednakże, jeśli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy w księgowości, będzie to dla Ciebie zadanie bardzo pracochłonne i niosące ze sobą duże ryzyko pomyłki.

Dlatego też, jeśli nie jesteś biegłym w tematach księgowości to lepiej czas, który musiałbyś poświęcić na naukę przeznacz na rozwój Twojej firmy, a sprawy rachunkowości przekaż komuś, kto zajmuje się tym zawodowo

– Chętnie Ci w tym pomożemy.

Zarejestruj firmę –wypełnij wniosek CEiDG , KRS-S24

Jeśli ustaliłeś już formę prawną, formę opodatkowania i wybrałeś kody PKD to czas zarejestrować firmę!

Nasze Biuro Bezpłatnie –wypełni i wyśle we właściwym urzędzie gminy czy Sądzie, wniosek do CEiDG czy też KRS-S24, jeśli zdecydujesz się na Spółkę. Pomożemy zrobić zmiany wpisu, jeśli zdecydujesz się jednak zawiesić, wznowić czy zaprzestać działalności gospodarczej - w każdej sytuacji sposób wypełniania będzie inny.

krok VI

krok VII

Załóż konto bankowe i wyrób pieczątkę firmową

Ostatni krok to założenie konta bankowego i wyrobienie pieczątki. Na koncie firmowym będą przebiegały różne transakcje –od kupna i sprzedaży, poprzez rozliczenia podatkowe i opłaty ZUS. Pieczątka firmowa posłuży wam do załatwiania różnych formalności np. podpisywania umów z kontrahentami.

Dlaczego warto wybrać FORUM Biuro Rachunkowe?

Nowym klientom oferujemy 10% rocznego rabatu na nasze Usługi Księgowe od dotychczasowo ponoszonych kosztów za obsługę księgową.

Nowym spółkom i firmom oferujemy bezpłatną usługę rejestracji firmy w CEIDG lub KRS, gdy podpisze z nami umowę na obsługę księgową. Oraz dodatkowy 50% rabat przez 2 miesiące na usługę księgową!

Wykonujemy indywidualną i bezpłatną wycenę dostosowaną do potrzeb i rodzaju prowadzonej działalności Klienta oraz zapewniamy Osobistą Księgową dedykowaną do obsługi twojej Firmy.

Napisz do nas

Masz pytania? Chcesz poznać najlepszą ofertę dla siebie? Skontaktuj się z nami!





    NASZE DANE

    FORUM BIURO RACHUNKOWE
    NIP: 774-324-62-80
    REGON: 382881036
    KRS: 0000777885

    Social Media

    Polub i obserwuj nasze social media